Handelsbetingelser

 

     

Naturtings handelsbetingelser 

Generelle oplysninger

CVR-nr.: 42801410
Vestergade 1, 9690 Fjerritslev
Mailadresse: info@naturting.dk
Telefonnummer: 20992741

Betaling

Her hos os kan du betale med Mobile Pay, Visadankort og Mastercard. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  Alle priser er oplyst i danske kroner (DKK) inkl. 25% dansk moms og andre afgifter. Prisen på bestillingstidspunktet er gældende. Prisen på fragt er ligeledes inklusiv moms samt dieseltillæg. Priserne er dagspriser.

Naturting bruger en godkendt betalingsserver Bambora/Worldline, der krypterer alle dine kortoplysninger. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt

Hos Naturting bruger vi GLS, og vi leverer i hele Danmark og Grønland. Vores leveringstid er normalt 3-4 dage - man skal dog forvente længere leveringstid, hvis forsendelsen skal til Grønland. 
Der er gratis levering ved køb over 600,- kroner. Dette gælder ikke ved levering i Grønland.

Ved levering til pakkeshop er fragtpriserne som følgende:
Op til 1 kg: 55,00 kr. Op til 5 kg: 60,00 kr. Op til 10 kg: 70,00 kr. og op til 15 kg: 85,00 kr.

Ved privatlevering er fragtpriserne som følgende:
Op til 1 kg: 75,00 kr. Op til 5 kg: 80,00 kr. Op til 10 kg: 90,00 kroner og op til 15 kg: 100,00 kr. Fragtpriserne er inklusiv moms.

Ved levering til erhvervsadresse er fragtpriserne som følgende:
Op til 1 kg: 60,00 kr. Op til 5 kg: 65,00 kr. Op til 10 kg: 75,00 kr. op op til 15 kg: 90,00 kr. Fragtpriserne er inklusiv moms.

Ved levering til Grønland gælder følgende fragtpriser:

Op til 1 kg: 300,00 kr. Op til 5 kg: 350,00 kr. Op til 10 kg: 390,00 kr. Op til 15 kg: 535. Op til 20 kg: 620,00. Op til 25 kg: 800,00 kr. Op til 30 kg: 930,00.

Ved bestilling afsendes din ordre normalt samme hverdag, hvis det bestilte er lagervarer. Bestillingsvarer afsendes normalt indenfor 5-8 hverdage. Indeholder din ordre både lagervarer og bestillingsvarer, så afsendes de samlet.

Når din vare afsendes, modtager du en e-mail med et tracking nummer, så du let kan følge din vare. GLS leverer normalt fra dag til dag i Danmark, men vi kan desværre ikke garantere for forsinkelser efter, at din vare har forladt vores lager. Der skal forventes flere dages leveringstid ved levering til Grønland.

Rabatkode

Ved anvendelse af rabatkode, skal denne indtastes i indkøbskurven inden ordren afgives. Der kan ikke gives rabat efter at ordren er afgivet. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@naturting.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst her på siden.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varen sendes til
Vestergade 1, 9690 Fjerritslev. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler, at du benytter et fragtselskab, der afleverer din pakke i butikkens åbningstid. Det gør blandt andre Postnord, GLS og UPS. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere pakken personligt på ovenstående adresse.   

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Ingen fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Ombytning
Passer størrelsen ikke og ønsker du en anden størrelse, kan du benytte dette link til returportal hos GLS:

Link til returportal hos GLS

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, når vi har modaget varen. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi gør meget for at vores service skal være helt i top. Dog forholder det sig således, at der godt kan gå op til 12-14 arbejdsdage, inden pengene er kommet retur på din konto. Det skyldes kommunikationen mellem din bank og Bambora/Worldline. Oplever du problemer - så kontakt os, og vi taget fat i Bambora/Worldline.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Reklamationsret

Vi bestræber os altid på at løse reklamationssager så hurtigt som muligt, men hvis der er tale om reklamation, skal vi i kontakt med producenten. Derfor kan behandlingstiden være længere end ved ombytninger. Drejer det sig om en reklamation, kan du benytte dette link til returportal hos GLS:

Link til returportal hos GLS

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Vestergade 1, 9690 Fjerritslev. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke varer, som er sendt pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  Det kan du gøre ved at printe fortrydelsesformularen, som du finder nederst her på siden.

Link til returportal hos GLS

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

 
Personoplysningerne registreres hos Naturting og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på naturting.dk er Naturting.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@naturting.dk.  

Modtagelse af nyhedsbrev

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, så accepterer du at modtage information og tilbud om vores produkter og konkurrencer. I snit vil der komme et nyhedsbrev fra os to gange månedligt. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet ved at følge linket, der er indsat i hver nyhedsmail. Din e-mail videregives aldrig til tredjepart, udover til Dandomain, der leverer softwareløsningen til udsendelse af vores nyhedsbreve.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Naturting. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Link til fortrydelsesformular her (husk at rette til og gemme som PDF)